ربات های IML

panel
پنل ها
12718
روبوت تاپ دو محوره تا 10 لیتر
sidde
ربوت ساید پنج محور سروو
do kavite 4 mehvar
روبوت تاپ دو کویته دو محور
روبوت تاپ دو محوره
روبوت تاپ دو محور تا 20 لیتر
روبوت تاپ سه محور
9091
روبوت تاپ درب
789
روبوت اکونومی (اقتصادی)

ربات IML دو محور شرکت آریان روبوت 

روبات های IML

ربات IML در واقع نوعی ربات برچسب زن به شمار می رود. اصطلاح IML به معنی In-Mold Labeling یا لیبل گذاری درون قالب است. در این روش در حین تولید ظروف و… لیبل گذاری داخل قالب صورت می گیرد. لیبل هایی که به این شکل نصب می شوند کاملا بر روی ظروف ثبت می گردند. این شیوه لیبل زنی، روشی جدید است که کارایی بالاتری نسبت به روش های قدیمی مانند شرینک اسلیو، برچسب و… دارد. زیرا کیفیت کار در این روش ها بسیار بالاتر است و برچسب مانند روش های قدیمی تر به راحتی از ظروف جدا نمی شود. این روش نسبت به روش های دیگر ارزان تر و مقرون به صرفه تر است. از طرف دیگر سرعت برچسب زنی با ربات IML نسبت به دستگاه های مشابه بسیار بیشتر است.

عملکرد ربات IML به چه صورت است؟

در مرحله اول باید برچسب یا لیبل آماده شود. این مرحله باید کاملا با توجه به خواسته و نیاز مشتری صورت گیرد و تمام پروسه طراحی لیبل باید به درخواست مشتری انجام گردد و در نهایت برچسب مربوطه چاپ شود. در مرحله بعدی لیبل ها باید وارد روبات IML شوند. این کار به وسیله نیروی خلاء یا مکش صورت می گیرد. بعد از مکش، برچسب ها در فضایی به نام قالب تعبیه می گردند. ربات IML برای ثابت نگه داشتن برچسب ها درون قالب از نیروی الکتریسیته ساکن استفاده می‌کند. در مرحله بعدی باید پیش ماده تولید ظروف که عموما مواد مایع پلاستیکی است به داخل قالب مخصوص تزریق می شود.

بعد از انجام این مرحله، برچسب ثابت شده در قالب توسط ربوت IML، کاملا بر روی ظرف چسبیده می شود. به صورتی که لیبل گویی بخشی از ساختار و بدنه ظرف شده است. در این جا فرایند بر چسب زنی به اتمام رسیده است و ظرف لیبل دار شده باید از قالب جدا شود. بعد از انجام این مرحله، برچسب دوم جایگزین برچسب قبلی می شود و ربات عملیات IML را انجام می‌دهد و قالب آماده لیبل گذاری ظرف بعدی می گردد.

همه آنچه باید درباره صنعت ربات‌های IML در ایران بدانیم!

در دنیای تبلیغات امروز، بسته‌بندی محصولات عاملی مهم و تاثیرگذار در جذب مشتری و فروش محصولات است. بسته‌بندی محصولات باید تا حد امکان جذاب و زیبا باشد تا بتواند توجه مخاطب را به خودش جلب کند. در واقع بسته‌بندی یک محصول نقش اساسی و مهمی در معرفی و حفظ اعتبار یک برند دارد. می‌توان گفت لیبل و بسته‌بندی یک محصول به عنوان وجهه یک برند و نام تجاری عمل می‌کند. لیبل (برچسب) و بسته‌بندی بی‌کیفیت یک محصول بر ذهنیت مصرف‌کننده آن محصول و در نتیجه روی برند تأثیر منفی می‌گذارد. برای تولیدکنندگانی که به دنبال جذب مصرف‌کننده و حفظ محصول در برابر آلودگی و دست‌کاری لیبل هستند، لیبل‌گذاری در قالب که به چاپ IML معروف است شیوه لیبل‌گذاری ایده‌آلی است. این روش بسته‌بندی در سال‌های اخیر طرف‌داران بسیاری پیدا کرده است و یکی از مواردی مهم در رضایتمندی مشتریان مثل خدمات پس از فروش، مشاوره صحیح قبل از خرید و آموزش کارکرد با روبوت های IML را دارد که همواره آرین روبوت بر آن تمرکز کرده است تا بتواند بیش از پیش رضایت مشتریان خود را جلب نماید.

امروزه صنایع مختلفی از جمله صنایع مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی و دارویی از این روش بسته‌بندی استفاده می‌کنند. یکی از ویژگی‌های مثبت IML استفاده از ربات در فرایند تولید است که مزایای مختلفی دارد.

ضرورت استفاده از ربات در صنعت پلاستیک

در دنیای امروزی استفاده از ربات در صنعت پلاستیک به امری معمول و گاه ضروری تبدیل شده و پیشرفت چشمگیری در سال‌های اخیر داشته است. صنعت تولید قطعه‌های پلاستیکی و به‌ویژه تزریق پلاستیک هم از این قاعده مستثنی نیست. مزیت‌های بسیاری از جمله افزایش بازده تولید، کاهش فرایند تولید، کاهش یافتن ضایعات، افزایش کیفیت و کاهش خطرات باعث شده تولیدکنندگان در خط تولید خود از صنعت ربات‌های IML در ایران استفاده کنند.

روبوت IML تراشه پژوهان آریان

شیوه عملکرد روبات‌های IML در صنعت

شیوه عملکرد ربات‌های IML ساخت ایران به‌گونه‌ای است که بر روی دستگاه نصب می‌شوند. این ربات‌ها دارای بازوهایی هستند که در جهت محورهای مختصات حرکت می‌کنند. آنها توان حرکت دورانی را هم دارند. در انتهای بازوی ربات‌ها بخشی برای برداشتن قطعه وجود دارد. معمولاً از طریق ایجاد مکش در چند نقطه از قطعه یا گرفتن قطعه با انبر، آن را نگه می‌دارند. سپس از درون قالب بیرون می‌آورند و بر روی نوار نقاله قرار می‌دهند. امکان دارد ربات‌ها به دو یا چند بازو مجهز باشند که به آن‌ها توانایی حرکت در جهت‌های مختلف را می‌دهد.

کاربرد ربات‌های IML در صنعت ایران

همان گونه که توضیح داده شد عملکرد بهینه ربات‌ها به‌گونه‌ای است که در فرایند تولید قطعات IML، باید از ربات استفاده کنیم. گذاشتن برچسب داخل قالب و برداشتن قطعه تولید شده در این شیوه به‌صورت خودکار و با سرعت بالا انجام می‌شود. از ربات‌ها علاوه بر برداشتن قطعات از قالب، برای جابه‌جایی، جداکردن سیستم راهگاه و بسته‌بندی هم استفاده می‌شود. همین‌طور گاهی در تزریق قطعه‌های دورنگ به دو بار تزریق متوالی نیاز است. پس از تزریق مرحله اول، وظیفه جای‌گذاری قطعه در موقعیت تزریق دوم به عهده ربات‌ها است. همچنین از ربات‌ها در تولید قطعه‌های تزریق بادی، بادکن پت استفاده می‌شود. این ربات‌ها بیشتر به‌صورت تک‌محور و به‌منظور بیرون آوردن قطعه استفاده می‌شوند.

وضعیت صنعت روبات های IML در ایران 

وضعیت صنعت ربات‌های IML در ایران

در گذشته به دلایل مختلف صنعت ربات‌های IML در ایران رواج و پیشرفت زیادی نداشته است.اما در سال‎‌های اخیر با فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان آشنایی بیشتر تولیدکنندگان با این تکنولوژی، در چرخه تولید از ربات‌ها استفاده بیشتری می‌شود. افزایش بازدهی، کاهش خطرات انسانی، سرعت بالا، قیمت کمتر نسبت به محصول، تأمین قطعات و پشتیبانی و خدمات پس از فروش از جمله دلایلی هستند که تولیدکنندگان را به استفاده از ربات‌های IML ساخت ایران علاقه‌مند کرده است.

نمونه کارکرد ربات IML

جمع‌بندی و سخن پایانی

‌در سال‌های اخیر، پیشرفت شرکت تراشه پژوهان آریان در صنعت ربات‌های IML در ایران و مزایای بسیار آن نسبت به محصول مشابه خارجی، افزایش خرید ربات‌های داخلی را بیشتر کرده و باعث استقبال از آن‌ها شده است و همواره این شرکت بر جلب رضایت مشتریان می کوشد تا مشتریان بتوانند بهترین و بیشترین عملکرد خود را در بازار تولید و خدمات ایفا نمایند.

همچنین شما می توانید این مطلب را از طریق دکمه های زیر با دوستانتان به اشتراک بگذارید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Print
WhatsApp