تزریق پلاستیک با ربات IML

تزریق پلاستیک

فهرست مطالب

تزریق پلاستیک با ربات IML یکی از شیوه های لیبل زنی در تکنولوژی نوین است. می دانیم که برچسب زدن قالب های پلاستیکی به سه روش و یا با سه تکنولوژی صورت می گیرد. تزریق پلاستیک با ربات IML به دلیل مزایا و ویژگی هایی برتر متداول ترین روش در صنعت پلاستیک می باشد. به طور کلی استفاده از وسایل و تجهیزات به روز و مدرن برای تولید با کیفیت محصولات ضرورت دارد. استفاده از ربات ها در صنعت پلاستیک تمامی استاندارد های لازم را برای محصول به ارمغان می آورد. همچنین بهداشت و سلامت مصرف کننده در استفاده از ربات تضمین شده می باشد. ماشین و یا ربات تزریق پلاستیک یکی از ماشین های لازم برای خط تولید است که در ادامه با نحوه کار آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

تزریق پلاستیک

مزایای استفاده از ربات IML در تزریق پلاستیک

تزریق پلاستیک با ربات IML یکی از روش های مرسوم در قالب سازی است که انواع ظروف را با استفاده از این روش تولید می کنند. دلیل آن سرعت بالایی است که ربات ها در لیبل گذاری و ساخت قالب دارند.

کیفیت بالا و حفظ ظرافت در تولید نیز یکی دیگر از مزایای استفاده از ربات IML در تزریق پلاستیک می باشند. عدم دخیل نیروی انسانی و جلوگیری از کاهش بهداشت محصول نیز مزایای دیگر استفاده از ربات تزریق پلاستیک خواهند بود. نتیجه نهایی محصول بسیار زیبا، یکنواخت و چشمگیر است به همین دلیل برای کارخانه های تولید کننده استفاده از این روش بسیار سودمند خواهد بود. زیرا مشتری با دیدن ظروف و قالب های زیبا و استاندارد ترغیب به خرید محصول خواهد شد.

کاهش خطرات زیست محیطی استفاده از ربات ها تقریبا به امری لازم و حیاتی تبدیل شده است. بازیابی ضایعات تولیدی و یا جلوگیری از ساخت قطعات معیوب و تبدیل شدن آنها به زباله های پلاستیکی قطعا استفاده از این روش لازم می باشد. زیرا علاوه بر حفظ محیط زیست منجر به کاهش بهای تمام شده محصول نیز خواهد شد.

فرایند تولید در تزریق پلاستیک با ربات IML

فرایند عمومی تولید در هر سه روش به اخص تزریق پلاستیک با ربات IML به این صورت است که هر یک از مراحل در قسمت های مختلف و یا توسط شرکت های مختلف انجام می شوند. برچسب ها در یکی از شرکت های تولید کننده ساخته و برش داده می شوند.

در مرحله بعدی برچسب های برش خورده درون قالب جایگذاری می شوند. در قسمتی از ربات مواد پلاستیکی قرار داده می شود تا برای تزریق آماده باشد. مرحله بعدی تزریق پلاستیک با ربات IML درون قالب صورت می گیرد. به این مرحله قالب گیری گفته می شود. در مرحله نهایی قطعه تولید شده به سیستم خنک کننده انتقال داده می شود.

قالب گیری تزریقی

در تزریق پلاستیک با ربات IML پلیمر پلاستیک گرم و ریخته گری به قالب های فولادی دستگاه به شکل مارپیچ به نام اکسترودر ریخته می شود. دمای ذوب پلاستیک بسته به نوع آن مابین 200 تا 250 درجه سانتی گراد می باشد. درون قالب و یا ظرف برچسب های آماده شده جای داده می شوند. پلیمر پلاستیک ذوب شده به خوبی با برچسب درون قالب حل و مخلوط می شوند. زمانی که قطعه آماده و خنک شود می توان گفت لیبل گذاری به صورت حرفه ای و کامل در درون قالب انجام شده است.

به دلیل سرد بودن قالب فولادی دمای پلاستیک ذوب شده به خوبی سرد شده و فرایند خنک کاری نیز به این صورت انجام می شود. تزریق پلاستیک با ربات IML روشی سریع و ارزان محسوب می شود. به همین دلیل صرفه هزینه های تولید کاهش پیدا می کند. به دلیل استفاده تزریق پلاستیک با ربات انجام این کار بسیار سریع می باشد به صورتی که هر عملیات تقریبا 5 ثانیه طول می کشد.

جمع بندی

این فرایند با ربات IML روشی ارزشمند برای ساخت محصولات پلیمری است. با استفاده از ربات تزریق پلاستیک حجم زیادی از محصولات در یک سیکل تکراری و با شکل واحد تولید می شوند. استفاده از ربات باعث تکراری شدن فرایند می‌شود و بارها عملیات لیبل گذاری بدون هیچ خطای و با نهایت کیفیت و دقت انجام می شود. در نتیجه دلیل محبوبیت ربات ها قابل درک است. ربات قطعه بردار و قراردادن اینسرت با استفاده از ربات از دیگر موارد استفاده از این ماشین ها در تولید محصولات پلاستیکی است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x