ربات آرم چیست و چه کاربردی دارد؟

ربات آرم

فهرست مطالب

ربات آرم یا لوگو ساز در برندسازی بسیار مورد توجه قرار گرفته است و به نوعی سهم مشخصی در دنیای بازاریابی دارد به طوری که به عنوان ربات بازوی صنعتی شناخته می شود. این ربات ها یک سری ویژگی های خاص دارند که می توانند برای صنایع مختلف مورد استفاده قرار بگیرند.

ربات آرم در صنعت

ربات آرم دارای بازوی مکانیکی قابلیت های خاص خود را دارد به طوری که سیستم کنترل برای این ربات به شکل کاملاً اتوماتیک صورت می گیرد. این ربات ها برنامه پذیری خاصی دارند. همینطور به شکل چند منظوره فعالیت می کنند. در طراحی این ربات از سه محور و گاه بیشتر استفاده شده است. بازوی مکانیکی که برای ربات در نظر گرفته می شود بسته به نوع هدف می تواند ثابت یا متحرک باشد. دقت و صحت عملکرد برای این ربات ها سبب شده تا برای پروژه های پرخطر و یا آلوده نیز انتخاب خوبی باشند. البته که ربات قطعه گذار و قطعه بردار نیز در صنعت به عنوان بازوی مکانیکی بسیار قدرتمند شناخته شده است. از فنی ترین و تکنیکی ترین ایده ها برای طراحی این ربات ها استفاده شده است. اجرا و برنامه ریزی نیز به شکل دقیقی صورت می گیرد.

 کاربرد ربات آرم

پیکربندی ربات آرم به صورت بازویی یا مفصلی در نظر گرفته شده است. یعنی مانند بازوی انسان عمل می کند. در واقع چنین طراحی سبب می شود که انعطاف پذیری ربات برای طراحی آرم به بهترین نحو فراهم شود. معمولاً برای این ربات ها از 6 محور خاص استفاده می شود. به این ترتیب دسترسی بهتری ایجاد می شود. در این ربات ها شش اتصال چرخشی وجود دارد که روی مفصل های مختلفی اجرا شده اند.

در واقع ربات به شکلی ساخته می شود که می تواند در محیط های کاری مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. شرایط پیکربندی این ربات به صورتی است که ابزار مورد نظر به دلخواه روی آن سوار شده و موقعیت خاصی فراهم می شود. خروجی ربات با فرمت های کاملاً استاندارد بوده و می تواند آرم های مختلف را بر اساس نیاز مشتریان چاپ نماید. این ربات ها شرایط ویرایش در طراحی را دارند. همینطور موقعیتی برایشان فراهم است تا رنگ و فونت و حاشیه مورد نظر را تغییر دهند.

 مزایا ربات آرم

سفارشی سازی آرم یکی از مهمترین مزایای ربات آرم محسوب می شود. این ربات به صورتی طراحی شده است که می تواند به واسطه بازوی منعطف خود طراحی بی نظیر ایجاد کند. از سوی دیگر نشان تجاری که برای این ربات در نظر گرفته شده است سبب می شود که ساختار آن به شکل کاملاً اصولی دنبال شود. این ربات ها از نظر اجرایی به شکل خاصی طراحی می شوند. مثلاً محورهای متصل به بازو در لحظه می توانند حرکات رفت و برگشتی مخصوصی داشته باشند. حرکت لغزشی این ربات به صورتی است که می تواند در چندین درجه به صورت آزادانه حرکت نماید. دقیقاً مانند مفصل انسان که پیوندهای مختلفی دارد. این موضوع شرایط کاری بهتری برای دستگاه ایجاد می کند.

معایب

تعامل با محیط در ربات آرم به نسبت ربات دلتا کمتر است. این موضوع سبب می شود که ماهیت دقیق دستگاه تا حدودی زیر سوال برود. البته که این ربات ها به طور کلی کاربرد زیادی در دنیای طراحی دارند. در واقع می توانند یک تناظر قدرتمند بین انسان و ربات محسوب شوند. اینطور که بررسی ها نشان می دهد این ربات ها از نظر تعمیر و نگهداری پرهزینه هستند که شاید بخش مهمی از معایب آن محسوب شود. ربات آرم از نظر سبک اجرایی به واسطه تیم آرین ربات مورد بازبینی قرار گرفته است و پژوهش های لازم روی آن انجام شده است به طوری که از نظر استاندارد هیچ مشکلی ندارد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x