ربات ساید چیست و چه تاثیری در صنعت دارند؟

فهرست مطالب

ربات ساید یک نمونه از پرکاربردترین ربات های صنعتی به حساب می‌آید که در زمینه های مختلف صنعتی در خطوط تولید استفاده می‌شود. انواع مختلف ربات ساید بیشتر در صنایع مربوط به تولید لوازم پلاستیکی کاربرد دارند. از جمله مهمترین این صنایع می‌توان به صنایع مربوط به تولید مواد غذایی و ظروف مربوط به آنها، صنایع تولید مواد آرایشی بهداشتی و دارویی و همچنین تولید ظروف خانه و آشپزخانه اشاره کرد. بسته بندی محصولات، امروزه تاثیر بسیار زیادی در فروش هر چه بیشتر دارد. با توجه به این موضوع استفاده از مدل های مختلف ربات ساید، می‌تواند بهره‌وری را در این حوزه افزایش دهد و در نتیجه به فروش بیشتر محصولات منجر گردد.

ربات ساید

مزایای ربات ساید

استفاده از مدل‌های مختلف ربات‌های صنعتی مانند ربات ساید در شرایطی که برای انسان خطرناک بوده و یا انسان نمی‌تواند بهره‌وری کافی را داشته باشد، بسیار ایده‌آل است. ربات ساید به خوبی میتواند بازدهی و راندمان را در خطوط تولید افزایش دهد و عملکرد کلی را بهبود ببخشد. ربات ساید در صورتی که در یک خط تولید به کار برده شود باعث ایجاد کیفیت بالاتر محصول مورد نظر می‌شود. همچنین فرایندها را بسیار مطمئن‌تر و دقیق‌تر به انجام می‌رساند.

همچنین استفاده از این ربات‌ها چرخه تولید را بهبود بخشیده و هزینه مربوط به نیروی انسانی را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد. در صورتی که در یک خط تولید، از مدل‌های مختلف ربات ساید استفاده شود میزان بهره‌وری می تواند تا بیش از ۳۰ درصد افزایش پیدا کند. چرا که این ربات ها احتیاج به استراحت و یا تغییر شیفت ندارند. همچنین با نهایت سرعت، می توانند فرایندهایی که به آنها محول می‌شود را به انجام برسانند.

سایر کاربردها و مزایای این ربات

در برخی مواقع این ربات‌ها به یکسری سرویس و تعمیرات دوره‌ای احتیاج پیدا می‌کنند که بازهم، راندمان آنها از نیروی انسانی بسیار بیشتر است و اصلاً قابل مقایسه نیست. بحث بعدی که به عنوان مزیت استفاده از انواع ربات ساید به حساب می‌آید ایجاد ایمنی بیشتر است. در هنگام استفاده از این ربات‌ها، اپراتور می‌تواند از مکانی دورتر شرایط انجام کار را تحت کنترل بگیرد و به هیچ وجه خطر جانی او را تهدید نخواهد کرد. این ربات ها همچنین می توانند هزینه های مربوط به نیروی کار را تا حدود زیادی کاهش دهد. تنها احتیاج است تا یک سری پرسنل جهت تعمیر و نگهداری، برنامه نویسی و کنترل این ربات ها را به خدمت گرفت.

مدل های مختلف ربات های ساید

ربات ساید انواع مختلفی دارد که از جمله پرکاربرد ترین آنها، می‌توان به ربات قطعه گذار و قطعه بردار و همچنین ربات IML  اشاره کرد. ربات قطعه گذار و قطعه بردار به عنوان یکی از انواع این ربات همانطور که از نامش پیداست در خطوط تولید می‌تواند با نهایت دقت و بدون هیچگونه خطایی قطعه مورد نظر را از نقطه‌ای برداشته و در نقطه دیگری قرار دهد. این نوع ربات ساید کاربرد بسیار زیادی در زمینه تولید قطعات پلاستیکی دارد.

این ربات ها می توانند چندین کار را به صورت همزمان بدون استفاده از نیروی انسانی و با نهایت سرعت انجام دهند. همچنین انواع مختلف فرآیند ها مانند برداشتن محصول از درون قالب، قرار دادن آن بر روی نوار نقاله و همچنین اصلاح و پولیش گیری محصول را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. ربات برچسب زن یا IML نیز عملیات لیبل گذاری بر روی محصول مورد نظر را درون قالب انجام می دهد. این روش از لیبل گذاری نسبت به روش های سنتی مانند برچسب یا شیرینگ اسلیو بسیار کارآمدتر و با راندمان بالاتر می باشد. چراکه کیفیت کار در این روش که تماما توسط ربات انجام می شود، در مقایسه با روشهای قدیمی بسیار بالاتر می باشد. همچنین از نظر اقتصادی این روش بسیار مقرون به صرفه تر است.

ربات ساید

شما می توانید مدل های مختلف ربات های ساید را با بالاترین کیفیت و قیمت به صرفه، زیر نظر متخصصان گروه آرین ربات تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های تماس مجموعه ارتباط برقرار کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x