ربات قطعه گذار و کارایی آن در صنعت

ربات قطعه گذار

فهرست مطالب

ربات قطعه گذار و کارایی آن در صنعت ایران

شاید تصور دنیایی که ربات‌ها در آن وجود نداشته باشد، امروزه برای انسان‌ها بسیار سخت و دور از ذهن باشد. در عصر جدید با حضور انواع و اقسام ربات‌ها کارکردن در تمامی زمینه‌ها بسیار راحت‌تر شده است. شرکت آرین ربات یکی از پیش‌گامان عرصه رباتیک در ایران است. ربات قطعه گذار از پرکاربردترین ربات‌هایی است که در صنعت استفاده می‌شود.

ربات‌ها در صنایع مختلف کاربردهای بسیار زیادی دارند. وجود ربات در صنایع مختلف به چرخه تولید محصول سرعت بسیار بالایی می‌بخشد. علاوه بر این موارد با حضور دستگاه‌های پیشرفته شرکت‌ها هوشمندسازی شده و کیفیت محصولات تولیدی به میزان بالایی افزایش می‌یابد. ربات‌های قطعه گذار با حضور خود در صنعت ایران تحول عظیمی ایجاد کرده‌اند. در ادامه کارایی‌ها و قابلیت‌های این ربات را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

ربات قطعه گذار

ربات قطعه گذار چیست؟

تولیدکنندگان در صنایع مختلف برای بسته‌بندی محصولات خود به ربات‌های هوشمند و پیشرفته نیاز دارند. مقاومت و استحکام موادی که استفاده می‌شود، اهمیت بالایی دارد، لذا از ربات قطعه گذار در خط تولید برای تولید ظروف مستحکم استفاده می‌شود.

ربات‌های قطعه گذار می توانند در صنایع مختلف مانند کارخانه های لبنیاتی بسیار استفاده می شوند. در محصولاتی که درب دارند، این دستگاه بسیار کاربردی است. می توانید بدون هیچگونه خطای انسانی محصولات بسیار زیادی را در کارخانه خود تولید کنید.

این دستگاه ها استهلاک بسیار کمتری دارند و اگر به خوبی نگهداری شود، بیشتر از یک نیروی انسانی فعالیت می کند. این ربات‌ها ابعاد متفاوتی دارد که می توانید متناسب با محصول تولیدی خود آن را انتخاب کنید.

ربات‌های قطعه گذار برای تهیه و تولید ظروف در کارخانه‌ها استفاده می‌شود. آن‌ها این فرایند را  به سه روش اجرا می‌کنند. یکی از روش‌های متداول که  ربات‌های IML از آن استفاده می‌کنند، تزریق است. در روش تزریق زمانی که ظروف در مرحله تولید است، مواد پلیمری را به آن‌ها تزریق می‌کنند.

روش دوم کار این ربات‌ها تزریق بادی برای ساخت قالب است. در این روش ابتدا از جنس فولاد  قالبی مخصوص ساخته می‌شود و سپس، ماده پلاستیکی در داخل قالب تزریق می‌شود.

روش ترمو فرمینگ یا حرارتی برای زمانی مناسب است که به پلاستیک‌های سفت ‌و سخت برای تولید نیاز دارید. در روش ترمو فرمینگ ورق‌های پلاستیک را ابتدا پیش از قالب‌بندی، به‌آهستگی و آرام، آرام حرارت می‌دهند و بعد از گذراندن این مرحله تزریق برچسب انجام خواهد شد.

ربات قطعه گذار

آرین ربات یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مجموعه‌هایی است که این مدل ربات‌ها را طراحی و تولید می‌کند. مهم‌ترین موضوع در ربات‌های قطعه گذار دقت و حساسیتی است که باید داشته باشند که شرکت بزرگ آرین این مسئله را کاملاً حل کرده و خیال مشتریان را راحت نموده است.

مزایای ربات‌های قطعه گذار در صنعت

ربات قطعه گذار از مزایای بسیار زیادی برخوردار هستند. این دسته از ربات‌ها به دلیل قابلیت‌های زیادی که دارد مورد توجه بسیاری از تولیدکنندگان قرار گرفته است. برخی از این مزایا به شرح زیر است.

  • قابلیت نصب روی تمامی دستگاه‌های جدید.
  • برای همه روش‌های تزریق پلاستیک  کاربردی است.
  • دارای 4 محور است. سه محور آن خطی و یکی دورانی است. (ربات‌های سفارشی، متفاوت هستند)
  • سرعت بسیار بالا در برداشتن و گذاشتن محصولات و قطعات.
  • کیفیت محصول نهایی در این روش تا حد زیادی افزایش می‌یابد.
  • کاهش هزینه‌های تمام شده در فرایند تولید.
  • افزایش تولید قطعات.
  • بهبود عملکرد و کارایی نیروهای انسانی.
  • صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های اضافی.
  • تبلیغات دائمی برند به دلیل استفاده از روش‌های تزریق جدید
  • استفاده در تمامی صنایع از جمله پزشکی، خودرویی، بهداشتی، لوازم‌خانگی، تمامی لوازم صوتی یا تصویری، ظروف یکبار مصرف و غیره.
  • برطرف‌کردن خطراتی که جان انسان را تهدید می‌کند.
ربات قطعه گذار

کلام آخر

ربات قطعه گذار یکی از پرکاربردترین ربات‌ها برای هوشمندسازی خط تولید کارخانه‌ها است که در چندین سال اخیر توانسته طرف‌داران زیادی را به خود جذب کند. این ربات با کارایی بسیار عالی خود سرعت کار را تا حد بسیار زیادی بالا برده به‌گونه‌ای که تمام مدیران علاقه‌مند هستند که بیشتر کارهای خط تولید خودشان را به این ربات بسپارند.

آرین ربات یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان این مدل ربات است که از سال 1360 در زمینه‌های تولید و طراحی انواع تراشه و ربات مشغول به فعالیت جدی هستند. مجموعه آرین ربات با ارائه مشاوره‌های تخصصی و دقیق در زمینه طراحي، ساخت، تهيه و تولید ماشین‌آلات و تجهيزات صنایع پلاستیک و پروژه‌های صنعتي به مشتریان آنها را از هرگونه خطایی پیش از خرید راهنمایی می‌کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x