ربات IML و نحوه عملکرد آن

ربات IML

فهرست مطالب

ربات IML چگونه کار می‌کند؟

به نظر شما ربات IML چگونه کار می‌کند؟ برای دریافت این پاسخ، بهتر است این مقاله را تا پایان مطالعه کنید.

فرایند تولید محصولات پلاستیکی یا ظروف IML، توسط چند شرکت انجام خواهد شد. در چاپ ظروف IML، آنچه که مهم است، پوشش دهی سطح یک قطعه یا محصول پلاستیکی با لایه ای از لیبل با یک طرح خاص می باشد. از طرفی، با انتخاب مواد خاص و با کیفیت، فرایند چاپ در داخل قالب جهت برچسب گذاری شروع خواهد شد.

فناوری استفاده از ربات برچسب گذار یا IML، شیوه ای بسیار پرکاربرد و پیشرفته است در صنایع مختلف است که برای آشنایی بیشتر با این تکنولوژی، قصد داریم به نحوه کارکرد این ربات بپردازیم.

ربات IML

نحوه کارکرد ربات IML

در این روش از موادی مرغوب و با کیفیت مانند پلی پروپیلن، کاغذ و پلی استایرن جهت ساخت برچسب استفاده می شود. این برچسب ها متناسب با ظروف در اشکال معین توسط ربات قطعه بردار از داخل یک خشاب خارج خواهند شد. و پیش از آنکه عملیات تزریق پلیمر توسط کانال های خلاء یا الکتریسیته ساکن به درون قالب انجام شود، برچسب ها داخل قالب مورد نظر تعبیه و ثابت می شوند.

 پس از آنکه لیبل ها ثابت شدند، عملیات تزریق نیز انجام می شود. با تزریق کردن کامل مواد پلاستیکی به درون قالب، ظروف پلاستیکی و همچنین برچسب یکپارچه خواهند شد. و بدین ترتیب، جداسازی لیبل از سطح ظروف امکان پذیر نخواهد بود. در نهایت ظروف پلاستیکی با طرح و رنگ بسیار جذاب و همچنین با دوام تولید خواهند شد.

باید جایگذاری و ثابت کردن لیبل ها توسط ربات برچسب گذار به طور دقیق و اصولی انجام شود. در غیر این صورت، برچسب حَک شده بر روی ظروف و محصولات پلاستیکی، ناصاف و چروک خواهند بود. یا ظروف به شکل معیوب و ناقص تولید خواهند شد و همچنین ممکن است مواد ذوب شده به درون مجاری یا کانال مکندۀ برچسب نیز نفوذ کنند.

با توجه به اینکه اغلب تولیدکنندگان انواع ظروف IML به ویژگی های برچسب مورد نظر مانند؛ ضخامت فیلم، کیفیت دایکات و چاپ، نوع فیلم، پوشش ورنی، نوع مرکب و . . . بسیار توجه می کنند. همچنین به کیفیت و استاندارد بودن بسته بندی‌ برچسب ها، جهت ارسال آسان و سریع به درون خشاب بسیار اهمیت می دهند.

به همین دلیل است که اکثر تولیدکنندگان در انتخاب برند و سابقه تولیدکنندگان برچسب های IML دقت زیادی خواهند داشت. با توجه به این نکته، مسلماً محصولات و قطعات بسیار با کیفیت تولید خواهند کرد. و همچنین فرایند برچسب گذاری نیز با دقت و سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

تامین انواع ماشین آلات صنعتی پیشرفته و جدید از شرکت صنعتی آریان

خرید دستگاه های صنعتی و ماشین آلات مدرن و پیشرفته، باید از شرکت های معتبر و نام آشنا انجام شود. به این دلیل که علاوه بر خرید دستگاه صنعتی مورد نظر، سایر خدمات از جمله آموزش، طراحی یا ساخت نیز برای متقاضیان در نظر گرفته شود. گروه صنعتی تراشه پژوهان آریان (آریان روبوت) علاوه بر فروش محصولات بسیار پیشرفته و با کیفیت، سایر خدمات از جمله مشاوره در طراحی و ساخت و همچنین تامین دستگاه را ارائه خواهد کرد. متخصصین و کارشناسان مجرب این مجموعه، همواره تلاش کردند تا به مشتریان واقعی خدمات ارزنده و کاربردی ارائه کنند.

در ادامه چند ویدئو درباره نحوه عملکرد ربات IML به شما نشان می‌دهیم تا بیشتر تا با آن آشنا شوید:

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x