ربات IML چگونه به صنعت ربات ایران کمک کرد؟

ربات IML

فهرست مطالب

ربات IML چگونه به صنعت ربات ایران کمک کرد؟

در عصر جدید به کمک ربات‌ها بسیاری از مسائل و کارهای انسان‌ها ساده‌تر شده‌است. برای ربات‌ها پیش‌بینی‌شده که در آینده بتوانند در تمامی امور مانند: صنعت، پزشکی، آتش‌نشانی، خانه و غیره به انسان کمک کنند و بخش عظیمی از امور را به دست خود بگیرند. رباتIML از دسته ربات‌هایی است که برای کمک به انسان در صنعت ساخته شده‌ است.

این ربات در صنعت تولید ظرف‌ و ظروف به یکی از پرکاربردترین دستگاه‌ها تبدیل شده است. کار اصلی این ربات برچسب زدن روی محصولات و ظروف است.

آرین ربات، در ایران به‌صورت تخصصی اقدام به تولید و پخش این ربات‌های آی ام ال نموده و به‌عنوان بهترین و اصلی‌ترین فروشنده انواع ربات‌های تخصصی در حال فعالیت است. در این مقاله با نحوه چگونگی کمک این نوع ربات‌ها به صنعت در کشور عزیزمان ایران آشنا خواهید شد. پس تا انتها با ما همراه باشید تا با عملکرد این ربات‌ها آشنا شوید.

ربات IML

اهمیت صنعت رباتیک در ایران

آموزش و فعالیت در حوزه رباتیک تقریباً حدود ۱۰ الی ۱۵ سال است که به ایران راه پیدا کرده و روزبه‌روز گسترده‌تر شده اما همچنان جا برای پیشرفت و ارتقای بیشتر آن وجود دارد. بیشترین ضعف در ایران در علم رباتیک مربوط به صنعت است.

ربات IML برای کمک به انسان در صنعت ساخت ظروف طراحی و ساخته شده است. با این‌ حال صنعت ایران نیاز به جدیدترین فناوری‌ها در حوزه رباتیک دارد. استفاده از ربات‌ها در صنعت به به عملکرد کلی کارخانه سرعت بسیار خوبی می‌دهد. علاوه بر این در اکثر اوقات ربات‌ها کارهایی که جان انسان را به خطر می‌اندازد با کمترین ریسک انجام می‌دهد. بنابراین به حفظ جان انسان کمک می‌کند.

موارد بسیار زیادی را می‌توان نام برد که نشان می‌دهد وجود ربات‌های پیشرفته در صنعت امروزه از واجبات است.

ربات IML و صنعت

ربات‌ها آینده بسیار روشنی در آینده بشریت دارند. به‌نحوی‌که قطعاً در آینده مدیریت و انجام بیشتر پروژه‌ها و فعالیت‌های انسان را در دست خود خواهند گرفت. کافی است هم اکنون به اطراف خود یا به صنایع دیگر نگاهی بیندازید. خواهید دید که در اطرافتان بیشتر کارها توسط ربات‌های هوشمند انجام می‌شود.

در بسیاری از موارد می‌توانید از ربات استفاده کنید. مثلاً در تجهیزات نظامی به‌وفور می‌توانید هوشمندسازی را ببینید. همچنین در صنعت ربات IML  برای زدن برچسب و لیبل در کارخانه‌ها استفاده می‌شود.

ربات IML

در صنعت بیشتر کشورهای توسعه‌یافته، ربات‌ و علم رباتیک پیشرفت چشم‌گیری کرده است. به ‌نحوی ‌که خط تولید بیشتر شرکت‌ها و صنایع توسط ربات‌ها کنترل می‌شود.

ربات IML نوعی ربات برچسب‌زن است. IML مخفف شده عبارت  In-Mold Labeling به معنای لیبل‌گذاری درون قالب است. این ربات در هنگام تولید ظروف یا غیره عملیات لیبل‌گذاری را داخل قالب انجام می‌دهد. حتماً ظروف مختلف را دیده‌اید که لیبل‌ها دقیقاً روی ظرف ثبت شده و به کمک این ربات‌ها ثبت می‌شود.

با آمدن این ربات‌ها کمک بسیار زیادی به صنعت ایران شده، زیرا این شیوه جدید لیبل زنی، کارایی بیشتری نسبت به سایر روش‌های منسوخ گذشته مانند شرینک اسلیو، برچسب و غیره دارد.

کیفیت و تمیزی کار در استفاده از ربات‌های IML بالاتر از روش‌های دیگر است. این روش مانند برچسب‌های قدیمی به‌آسانی کنده نمی‌شود و روی ظروف چاپ شده است.

قطعاً کنترل هزینه در صنعت بسیار مهم است، زیرا تأثیر مستقیم روی قیمت تمام شده محصولات دارد. استفاده از ربات‌های لیبل‌زن بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر و ارزان‌تر است.

ربات IML

مزایای ربات IML

ربات IML به دلیل داشتن مزایای بسیاری که دارد رونق بسیار خوبی به خط تولید کارخانه‌ها داده است. برخی از این مزایا را به شرح زیر است.

  • تنوع در طراحی لیبل‌ها.
  • افزایش جذابیت در شکل ظاهری ظروف.
  • سرعت بخشیدن به تولید بهره‌وری
  • بارها می‌توان در مصارف خانگی از این لیبل‌ها استفاده کرد.
  • به دلیل دوام بالای لیبل، تبلیغی دائمی برای برند به ‌حساب می‌آید.
  • این نوع لیبل در برابر آب، سطوح خشن و ترک‌خوردگی مقاومت بالایی دارد.
  • به دلیل استفاده از ربات در هنگام تولید، بسته‌بندی از نظر بهداشتی قابل‌اعتمادتر است.
  • ماندگاری بسیار طولانی تر محصولات.
  • کیفیت لوگو و عکسی که روی ظروف چاپ شده از نظر رنگ بسیار بالا است.
  • قیمت ارزان‌تر و کمتر این نمونه ظروف.
کلام آخر

ربات IML تحول گسترده و بسیار چشم‌گیری را در صنعت لیبل زنی ایجاد کرده است. با ورود این ربات‌ها به صنعت ایران، بیشتر کارخانه‌ها به خط تولید خود رونق خاصی بخشیده‌اند. آرین ربات، شرکتی تخصصی در این زمینه است که تلاش می‌کند تا بهترین دستگاه‌ها را تولید کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x