لیبل های IML چه مزایایی نسبت به دیگر لیبل ها دارد؟

لیبل IML

فهرست مطالب

لیبل IML یک روش بسیار موثر و مدرن جهت برچسب گذاری محصولات مختلف است. این روش دارای مزایای بسیاری نسبت به سایر روش های دیگر است. ایجاد زیبائی ظاهری در محصولات و جذب مشتری به دلیل زیبایی و مرغوبیت محصول، مقاومت بالای لیبل در برابر انواع فشار از جمله مزیت های برچسب IML به شمار می آیند. علاوه بر آن این نوع لیبل ها در برابر رطوبت و خراشیدگی بسیار مقاوم هستند. قطعا ظروف دارای چنین برچسبی از لحاظ بهداشتی مناسب تر هستند.

  • کاهش قیمت تمام شده
  • کاهش هزینه های اضافه
  • حذف تمامی عملیات و تجهیزات چسباندن لیبل
  • جلوگیری از تقلب از دیگر فواید این نوع لیبل نسبت به دیگر لیبل ها هستند.
لیبل IML

لیبل IML چیست؟

لیبل IML نوعی فناوری کاملا پیشرفته است که از آن برای تزئین ظروف مختلف استفاده می شود. در واقع این کار همزمان با عملیات ساخت ظروف انجام می شود. به طوری که برچسب را در میانه عملیات ساخت ظروف بر روی آن نصب می کنند.

دلایل برتری لیبل و سطل ای ام ال نسبت به سایر لیبل ها

به طور حتم لیبل IML از جهات بسیاری دارای برتری نسبت به سایر لیبل های دیگر است. یکی از مهم ترین موارد برتری این نوع برچسب نسبت به سایر لیبل ها استفاده از پوشش یا کوتینگ چسب حرارتی در آن است. از کوتینگ در جریان پروسه تکمیل شدن چاپ به قسمت پشت لیبل استفاده می شود.

دلیل مهم دیگر در برتری این نوع لیبل نسبت به لیبل های عادی حذف عملیات چسباندن و نصب برچسب ها بعد از ساخت ظروف است. علاوه بر آن ظروف های دارای این نوع لیبل از مقاومت بالایی برخوردار هستند به همین دلیل برای جای دادن انواع محصولات از جمله محصولات غذایی و شیمیایی مناسب هستند. در موردی دیگر می توان به این موضوع اشاره کرد که لیبل های عادی بر روی سطح خارجی ظروف قرار می گیرند اما ربات های IML به بخشی از جداره ظرف پلاستیکی تبدیل می شوند.

نحوه اجرای لیبل IML

در جریان عملیات برچسب زنی یا لیبل IML یک لیبل را از داخل خشاب جانبی دستگاه به درون قالب هدایت می کنند. سپس آن را به کمک نیروی الکتریکی یا نیروی مکش در موقعیت مورد نظر ثابت می کنند. در مرحله بعدی قالب مخصوص بسته می شود و پلاستیک ذوب شده به شکل تزریق یا اکسترود به درون قالب ریخته می شود. در نهایت ظرف مورد نظر شکل داده می شود. حال مواد پلاستیکی داغ شده برچسب IML را به خود گرفته و به نوعی در خود ادغام می کند. به نحوی که بعد از مشاهده لیبل آن را جزئی از ظرف خواهید دید و نمی توان آن را از ظرف جدا کرد.

عوامل تاثیر گذار در میزان چسبندگی لیبل IML

مهمترین عامل که بر میزان چسبندگی لیبل IML تاثیر گذار است جنس و نوع لیبل است. هرچه جنس لیبل در نظر گرفته شده مرغوب تر و با کیفیت تر باشد قطعا به راحتی بر دیواره ظرف پلاستیکی خواهد نشست. علاوه بر آن مکان موقعیت محفظه قالب، میزان حرارت قالب گیری، شدت جریان مواد مذاب در زمان تزریق و سازگاری پلیمر با برچسب از دیگر موارد تاثیر گذار در میزان چسبندگی برچسب IML به شمار می آیند.

لیبل IML

مشخصات لیبل IML

 مهم ترین ویژگی لیبل IML خاصیت الکتریکی و فیزیکی آن است. زیرا برچسب ای ام ال باید در حد مطلوبی عایق باشد تا بتواند بار الکتریکی وارده را تحمل و آن را حفظ کند. در واقع هرچه میزان مقاومت لیبل بیشتر باشد بار الکتریکی را بهتر در خود حفظ می کند و از انتقال آن به سطوح فلزی دستگاه جلوگیری می کند.

کلام پایانی

لیبل IML یک فناوری نوین است که نقش موثری در پیشرفت بخش های مختلف صنعت ایفا می کند. عملیات لیبل زنی به روش های معمولی کاری طاقت فرسا و پرهزینه است. به همین دلیل امروزه استفاده از این امکان منحصر به فرد رونق چشمگیری پیدا کرده است. در صورت تمایل برای خرید روبات های قطعه گذار و قطعه بردار آریان روبوت می توانید از طریق وب سایت رسمی آرین ربات اقدام به خرید نمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x