ظروف IML و مزایای تولید آن برای کارخانجات و شرکت ها

ظروف IML

فهرست مطالب

ظروف IML ظروفی هستند که در هنگام تولید آنها، فرایند لیبل گذاری یا برچسب گذاری، به صورت قالبی و همزمان انجام می شود. در این روش لیبل یا برچسب مدنظر، جزئی از ظرف پلاستیکی می‌شود و جذابیت و ظاهر زیباتری خواهد داشت.

تولید ظروف به روش IML

تولید ظروف IML دارای سه مرحله اصلی است. در مرحله اول، لیبل تولید شده به داخل قالب، انتقال داده می شود. این لیبل با استفاده از مواد پلیمری ساخته می شود. مرحله دوم (که مهمترین مرحله تولید ظروف به روش IML است) مرحله تزریق نام دارد. در این مرحله، تزریق به مواد پلاستیکی انجام می شود. سپس لیبل و ظرف پلاستیکی با یکدیگر ادغام می ‌شوند. این ادغام سبب می ‌شود که به هیچ وجه، لیبل از بدنه ظرف قابل تفکیک نباشد. هرچه زیبایی بسته بندی محصولات بیشتر باشد، به فروش بیشتر و ایجاد ارزش افزوده منجر خواهد شد. همچنین ثابت شده است که استفاده از این ظروف، برای سلامت مصرف کنندگان مفید خواهد بود. چرا که ماندگاری مواد غذایی یا بهداشتی که در این ظروف نگهداری خواهد شد، بسیار بالاتر می رود.

ظروف IML

از طرف دیگر اغلب تولیدکنندگان علاقه مند هستند تا لوگو یا نماد مربوط به کسب و کار آن ها، به خوبی بر روی محصولات، طراحی و چاپ شود که روش بسته بندی IML این نیاز را برطرف می کند. این روش، مقاومت بسیار زیادی برای ظروف در برابر آب و سطوح مختلف ایجاد می کند.

وقتی که ظرف یک محصول، با استفاده از روش IML ساخته شده باشد، طول عمر بیشتری دارد. چرا که مقاومت آن در برابر خیلی از عوامل ( مانند، فشار، آب، سطوح سخت، میکروارگانیسم ها، حشرات و جوندگان ) نیز بالا رفته و از این رو به ماندگاری آن منجر می شود. تولیدکنندگان کشور، می توانند با استفاده از این روش، علاوه بر اطمینان کامل از رسیدن صحیح و سالم محصول به دست مصرف کننده، کیفیت آن ها را نیز افزایش دهند.

مزایای تولید ظروف IML

اگر بخواهیم مزایای چاپ روی ظروف IML را به طور کلی توضیح دهیم، اولین موضوع کاهش هزینه ها است. وقتی که با استفاده از ربات IML برچسب های مختلف روی محصولات قرار می‌گیرند، نیاز به نیروی انسانی کمتری وجود دارد و از این رو، شاهد کاهش هزینه ها هستیم. از طرفی برچسب گذاری و بسته بندی، سرعت بیشتری دارد و قادر خواهید بود در زمان کمتر، محصولات بیشتری را به فروش برسانید. همچنین کیفیت چاپ روی این ظروف بسیار بالا است که همین مسئله نیز باعث جذب مشتری و برندسازی خواهد شد.

تولید ظروف IML باعث تبلیغات و بازاریابی بیشتر برای محصولات یک کارخانه یا شرکت نیز می شود. از  دیگر ویژگی های قابل توجه چاپ به روش IML، مقاومت در برابر دما است. ظروف پلاستیکی به واسطه اینکه در دماهای مختلف نگهداری می شوند، نیاز به مقاومت بالا دارند. به واسطه استفاده از روش IML، مقاومت آنها افزایش می یابد. پس از استفاده از آنها نیز، این ظروف قابلیت بازیافت دارند. به همین دلیل می توان گفت این ظروف، با محیط زیست نیز سازگار هستند.

ظروف IML

ربات IML

امروزه بیش از ۹۰ درصد محصولات غذایی و بهداشتی در کشورهای توسعه یافته، با بهره گیری از روش IML بسته بندی می شوند. از این رو لازم است که استفاده از این روش، در کشور ما نیز فراگیر شود و صنایع و کارخانجات مختلف، با استفاده از ربات IML گامی بزرگ برای ارتقای سطح کمی و کیفی کسب و کار خود بردارند. از این رو برای خرید ربات IML (ربات قطعه بردار و ربات برچسب گذار IML) می توانید به شرکت آریان روبوت (ariantp) اعتماد کنید.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x