مزایای قالب گیری با ماشین تزریق سریع با ربات IML

ربات IML

فهرست مطالب

این روزها با توجه به رشد روزافزون علم و تکنولوژی نیاز تولیدکنندگان به بهتر کردن فرایند تولید، از یکی از این ربات های ربات IML است که در ادامه درباره آن بیشتر صحبت خواهیم کرد. برای تولید قطعه‌های پلاستیکی به روش تزریق استفاده می‌کنند. از جمله مزایایی که استفاده از این ربات‌ها در تولید محصولات دارند این است که در هنگام تولید محصولاتی که ابعاد و اندازه‌های متفاوتی دارند. با استفاده از پلیمرهایی که بسیار به ضربه حساس هستند استفاده می‌شود تا نتیجه عالی و بی‌نقصی حاصل شود.

در این مقاله ما قصد داریم تا خیلی کامل در مورد مزایای قالب گیری با ماشین تزریق سریع با روبات IML برای شما بگوییم. و در مورد تاثیراتی که در صنعت داشته صحبت کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

ربات IML

دلیل استفاده از ربات‌های IML برای تزریق پلاستیک چیست؟

در گذشته برای تولید محصولات پلاستیکی و عملیات لیبل‌ زدن، از روش‌هایی استفاده می‌شد که در بسیار موارد نتیجه کار خیلی خوب نبود و منجر به تغییر شکل و تغییر اندازه‌ی محصولات می‌شد. این روزها به لطف رشد روزافزون ربات‌ها، هم کیفیت کار بهتر است و هم اینکه سرعت تولید محصولات رشد چشمگیری را پیدا کرده است.

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که قالب گیری با ماشین تزریق سریع با ربات IML دارد این است که این ربات‌ها با وجود تکنولوژی بسیار پیشرفته‌ای که در تولیدشان به کار گرفته شده است، فرایند قالب‌گیری تزریقی  با بالاترین سطح خود رسیده است. به این صورت که با استفاده از این روش، ترکیب دو نوع پلاستیک مختلف، در یک فرآیند قالب‌‌گیری تزریقی امکان‌ پذیر شده است. همین امر موجب شده است که چندین ویژگی را در یک محصول به صورت همزمان ادغام کرد. مثلا امکان ترکیب پلاستیک‌های سخت و با پلاستیک‌های نرم برای ساخت ترکیب رنگ‌های مختلف محصولات به وجود آمده است.

مزایای قالب گیری با ماشین تزریق سریع با ربات IML چیست؟

استفاده از ربات‌ IML در صنعت مزایای بسیار زیادی دارد که در ادامه به مهم‌ترین موارد اشاره خواهیم کرد:

1- قالب گیری تزریقی

  • یکی از اصلی‌ترین مزیت‌هایی که استفاده از ربات IML در تزریق پلاستیک دارد این است که امکان قالب‌گیری تزریقی برای تولید یک محصول کاملاً مونتاژ شده فراهم شده است. و نیاز به انجام کارهای اضافه برای رسیدن به نتیجه نهایی نیست. همین امر موجب می‌شود که به نسبت روش‌های قدیمی هم در زمان صرفه جویی شود و هم اینکه بالاترین و بهترین نتیجه حاصل شود. از همه را فراهم می کند تا نیازی به انجام عملیات بیشتری نباشد.

2- مونتاژ توسط دستگاه

  • دیگر مزیت مهمی که به کار بردن این روش دارد این است که پس از به اتمام رساندن پروسه تولید، همانند روش‌های قدیمی نیازی به پردازش و مونتاژ مجدد محصولات نیست. و در نتیجه تا حد بسیار زیادی در هزینه‌های تولید هم صرفه‌جویی خواهد شد.

3- زمان کمتر

  • با استفاده از این روش این امکان فراهم شده است که نمونه اولیه قطعه‌هایی که برای قالب‌گیری نیاز است. در یک پروسه رزین ترموپلاستیک تولیدی را در عرض 2 تا 5 هفته ساخته شود. چیزی که تا همین چند وقت پیش کاملا غیر ممکن بود!

4- استفاده از نتیجه نهایی با ربات IML

  • مزیت بسیار مهم دیگری که قالب گیری با ماشین تزریق سریع با ربات IML دارد این است که از نتیجه نهایی می‌توان برای تست کامل عملکرد و تناسب و همین‌طور بازاریابی آزمایشی استفاده کرد.

در ادامه برخی نکات دیگر که می‌تواند برای شما مهم باشد را می‌گوییم:

  • همان‌طور که گفتیم، استفاده از این روش بسیار در مدت زمان تولید تاثیرگذار است. و می‌توان با استفاده از قالب‌هایی که تولید شده، هزاران قطعه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تولید و به بازار عرضه کرد!
  • یکی دیگر از مزیت‌هایی که باز هم در گذشته کاری سخت و زمان‌گیر و بسیار پرهزینه بود این است که می‌توان قالب‌ها را با هر رنگ و موادی که در دسترس است، به کار برد و استفاده کرد.
  • آخرین مزیتی که استفاده از این روش با خود به ارمغان آورده است. این است که با استفاده از این روش می‌توان به صورت مستقیم با تزریق سریع با استفاده از ربات آلومینیوم، قالب‌ها را شکل داد. که این روش ایده‌آل‌ترین حالت برای به وجود آوردن نمونه‌های اولیه است.

امیدوارم مطالبی که در این مقاله بیان شد، برای شما مفید بوده باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x