نحوه قرارگیری لیبل IML بر روی ظرف

لیبل IML

فهرست مطالب

اگر در صنعت بسته بندی حضور داشته باشید احتمالا بارها نام لیبل IML یا برچسب آی ام ال به گوشتان خورده است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، بسته بندی های محصولات در کارخانه های تولیدی نیز پیشرفت کرده است و پا به دنیای جدیدی گذاشته است. در گذشته کارخانه ها برای بسته بندی محصولات خود اهمیت زیادی قائل نمی شدند. اما امروزه این کارخانه ها به اهمیت زیادی بسته بندی در فروش محصولات خود پی برده اند. لیبل IMl با توجه به مزایای خود توانسته به بخش مهمی از بسته بندی محصولات امروزی تبدیل شود. در ادامه به معرفی بیشتر این برچسب می پردازیم.

لیبل IML

لیبل IML و کاربرد آن

لیبل IML یک نوع روش برچسب گذاری روی ظروف پلاستیکی است که به آن چاپ درون قالبی هم گفته می شود. در این چاپ یک برچسب مشخص با طرح مشخص درون دیواره ظرف پلاستیکی مورد نظر قرار داده می شود. برخلاف بسته بندی های دیگر که برچسب روی ظرف قرار می گیرد، لیبل آی ال ام دقیقا درون دیواره ظرف وارد می شود. در نتیجه برچسب به جزئی از ظرف پلاستیکی تبدیل می شود. بنابراین در اجرای این لیبل فرایند ظرف سازی محصول و برچسب زنی آن در یک مرحله و همزمان صورت می گیرد. از برچسب IML برای تولید ظرف های مربوط به لبنیات، مواد شیمیایی، قطعات ماشین، مواد غذایی و … استفاده می شود.

انواع لیبل IML

احتمالا متعجب شوید که لیبل IMl انواع بسیار مختلفی دارد. کارخانه ها برای بسته بندی محصولات خود می توانند از انواع لیبل آی ام ال استفاده نمایند. در ادامه به معرفی برخی از مهم ترین انواع برچسب آی ام ال می پردازیم.

· لیبل IML پوست پرتقالی: این نوع لیبل جزء پرطرفدارترین لیبل ها برای بسته بندی لبنیات است. ظاهر این برچسب حالتی مات داشته و بسیار مشتری پسند می باشد. این نوع لیبل بسیار مقرون به صرفه بوده و هزینه اجرای کمتری دارد.

· لیبل آی ام ال براق: برچسب براق آی ام ال یک لایه ای هستند به همین خاطر ظاهری براق دارند. از این لیبل ها برای برچسب زدن روی ظروف مواد غذایی و رنگ ها استفاده می شود. البته لیبل های IML بسیار براق نیز موجود می باشند که برای تولید آن ها از رنگ های مخصوصی استفاده می شود.

· لیبل IML شفاف: این نوع لیبل روی ظروف پلاستیکی شفاف کار می شود. این لیبل روی ظروف شفاف می تواند یک برچسب بسیار واضح و زیبا اجرا کند. از این لیبل برای ساخت بسته بندی ظروف لبنی مانند بستنی و غذای حیوانات استفاده می شود.

مزایای استفاده از این لیبل

شاید این سوال نیز در ذهن شما به وجود آمده باشد که چرا از لیبل IML برای برچسب کردن استفاده می شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که ظروف IML نسبت به انواع دیگر ظروف ظاهر بسیار زیباتر و شکیل تری دارند. به همین دلیل مشتری به خرید این محصولات علاقه بیشتری دارد. همچنین طول عمر این لیبل بسیار بالا بوده و در برابر شستشو و دمای زیاد مقاومت فوق العاده زیادی دارد. بنابراین در طول زمان های طولانی می تواند ظاهر خود را حفظ کند. استفاده از لیبل IML باعث می شود که سرعت بسته بندی محصولات افزایش چشمگیری داشته باشد.

لیبل IML

نحوه قرارگیری لیبل IML بر روی ظروف با استفاده از ربات IML

به فرایند قرارگیری لیبل IML بر روی دیواره ظرف پلاستیکی، فرایند لیبل زنی نیز گفته می شود. لیبل زنی با استفاده از ربات IML مخصوص انجام می شود. این ربات تمام فرایندهای مربوط به لیبل زنی را از صفر تا صد به صورت تمام اتوماتیک انجام می دهد. در این فرایند ابتدا برچسب آی ام ال وارد قالب می شود. برچسب در قالب به وسیله نیروی الکتریسیته ساکن و یا نیروی مکش محکم نگه داشته می شود. سپس پلاستیک مذاب که برای تولید ظرف محصول به کار می رود به صورت تزریقی وارد قالب می شود. به این صورت لیبل آی ام ال جزئی از دیواره پلاستیکی ظرف مورد نظر می شود. آریان روبوت، یکی از شرکت هایی است که بهترین ربات های iml را در ایران تولید می کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x