نقش ربات قطعه بردار و قطعه گذار در صنعت پلاستیک

ربات قطعه بردار

فهرست مطالب

امروزه خیلی از تولیدکنندگان برای بسته بندی محصولات خود، نیازمند ظروف یا موادی هستند که مقاومت بسیار بالایی داشته باشد تا آنها مطمئن باشند که محصولات، بدون هیچ مشکلی به دسته کاربر یا مصرف کننده نهایی برسد. ظروف IML بهترین و با کیفیت ترین ظروف برای بسته بندی محصولات به شمار می آیند. اما برای تولید این ظروف نیاز به استفاده از ربات قطعه بردار IML است.

ربات های قطعه بردار و قطعه گذار در صنعت پلاستیک

ربات قطعه بردار IML معمولاً فرایند تهیه ظروف IML را به سه روش انجام می دهند. روش معمول ربات های IML روش تزریق است. یعنی به طور همزمان در هنگام تولید ظروف، مواد پلیمری به ان ها تزریق می شود. روش دیگر به صورت تزریق بادی برای ساخت قالب است. به معنای اینکه در ابتدا یک قالب از جنس فولاد می سازند و پس از آن، ماده پلاستیکی درون قالب قرار داده می شود. اگر نیاز به استفاده از پلاستیک های سفت و سخت نیز وجود داشته باشد، عمدتا روش ترموفرمینگ یا حرارتی استفاده می ‌شود. در این روش ورق پلاستیک قبل از مرحله قالب بندی ، آرام آرام حرارت داده می شود.  پس از آن، تزریق برچسب صورت می گیرد.

ربات قطعه بردار

قابلیت های ربات های IML

ربات های قطعه بردار و قطعه گذار این قابلیت را دارند که از هر نقطه ای که به آنها دستور داده می شود، یک قطعه را بردارند و به صورت کاملا برنامه ریزی شده، در نقطه مد نظر مستقر کنند. استفاده از ربات های قطعه بردار مخصوصاً در حوزه صنعت پلاستیک، بسیار پرکاربرد است. استفاده از این ربات ها باعث ایجاد امنیت بیشتر برای نیروی انسانی هم می شود.

همچنین به واسطه سرعت بالا، شاهد بازدهی تولید و افزایش راندمان  بالایی در کارخانجات و صنایعی که از ربات قطعه بردار IML استفاده می کنند، هستیم. استفاده از این ربات ها سبب کاهش ضایعات و بهبود کیفیت قطعات می شود. از آنجایی که ربات ها دقت بالاتری نسبت به انسانها دارند، فرآیند تولید محصولات، سریع تر خواهد شد. ربات ها قدرت حمل بار بیشتری دارند و سریعتر می توانند فرآیند برچسب سازی را انجام بدهند.

روش کار این ربات ها عمدتاً متناسب با جک های پنوماتیک یا سروو موتور ان ها  است. به عبارت دیگر این ربات ها متناسب با توان یا نوع قطعه و سرعت باز و بسته شدن آن ها، فعالیت می کنند. لازم به ذکر است که برای تولید ظروف IML نیازمند استفاده از ربات ها هستید. چرا که ربات ها به بهترین شکل ممکن می ‌توانند این فرایند را انجام بدهند.

شما می توانید هم به صورت دستی و هم به صورت اتوماتیک، ربات قطعه بردار IML را کنترل کنید. علاوه بر بسته بندی، می توانید برای جابجایی و برداشتن قطعات از درون قالب ها نیز، از این ربات ها استفاده کنید.

ربات قطعه بردار

 آرین روبوت، تولید کننده ربات قطعه بردار

با این تفاسیر، نیاز به استفاده از ربات IML ، ربات قطعه بردار و ربات های قطعه گذار در صنعت پلاستیک انکارناپذیر است. از این رو شرکت تراشه پژوهان آریان، با بیش از ۴۰ سال سابقه فعالیت مستمر در حوزه واردات و تولید ربات های صنعتی، آماده ارائه انواع خدمات در زمینه طراحی، ساخت، تهیه و تولید تجهیزات و ماشین آلات صنعتی و پلاستیکی است.

ما به عنوان اولین طراح و تولید کننده ربات قطعه بردار IML در کشور، انواع خدمات در این حوزه از جمله مشاوره قبل از خرید ربات، خدمات پس از فروش و مسائل فنی و تخصصی را به صنعتگران ارائه خواهیم داد. از آن جایی که نرم افزار های استفاده شده در ربات های شرکت تراشه پژوهان آریان بسیار هوشمند و قوی هستند ( و ما برای سهولت بیشتر، منوی فارسی برای آنها تهیه کرده ایم) شما می توانید به سادگی از آنها استفاده کرده و تنظیمات مدنظر خود را روی دستگاه اعمال کنید.  ما تا کنون برای شرکت های مختلفی در حوزه ظروف بسته بندی، صنعت پتروشیمی، صنایع خودرو، صنایع کاشی، لوازم خانگی و … ربات های قطعه گذار و ربات برچسب گذار را تامین کرده ایم. برای آشنایی با ربات های IML می توانید به سایت شرکت آرین روبوت (ariantp) به نشانی https://www.ariantp.com/ مراجعه بفرمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x