چرا باید از چاپ IML استفاده کنیم؟

چاپ IML

فهرست مطالب

چاپ IML و انواع آن

چاپ IML فرآیندی ویژه و جذاب برای لیبل گذاری کردن قطعه ها و ظرف های پلاستیکی می باشد. از این روش بار اول در تولیدی های مواد شوینده استفاده شد. روش چاپ IML، با قرار دادن برچسب کاغذی چاپ شده در قالب شروع می شود. بعد از ترکیب یکپارچه آن با مواد ترموپلاستیک، ظروف IML  حاصل می شوند. اگر بخواهیم ساده تر بگوییم لیبل IML  توسط ربات IML با مواد اولیه پلاستیکی در زمان قالب گیری، ترکیب می شود و بعد از ساخت ظروف دیگر جدایی پذیر نیست. این نوع چاپ ضد خش و ضد آب می باشد. این چاپ در انواع طرح ها و رنگ های مختلف در صنایع به کار گرفته می شود.

چاپ IML

کاربرد این نوع چاپ در صنعت

چاپ IML در صنایع مختلف کاربرد دارد. بسیاری از صنایع که از محصولات پلاستیکی برای بسته بندی مواد خود استفاده می کنند، مثل: صنایع تولید مواد غذایی و صنایع تولید مواد شوینده و… این روش را مورد استفاده قرار می دهند. مزیت های این روش بر اکثر تولید کننده ها واضح و ثابت شده است. بعضی از مزایای استفاده از لیبل IML عبارتند از:

۱– چاپ IML طرح ها و رنگ های مختلفی ارائه می دهد و با هر سلیقه ای سازگار است.

۲– این نوع چاپ در ظاهر ظروف خیلی تاثیر دارد و امتیاز مثبتی برای محصول به شمار می آید.

۳– بالا رفتن بهره وری و همچنین سرعت تولید. این روش چون همزمان با تولید ظروف انجام می شود در زمان کوتاه تری به نتیجه می رسد.

۴– با استفاده از چاپ IML ، هر محصول به سادگی قابل شناسایی خواهد بود و به راحتی نمیتوان آن لیبل را به صورت فیک ساخت و مورد استفاده قرار داد. به همین خاطر اجناس تقلبی به صورت قابل‌ توجهی کاهش پیدا می کنند.

۵– جلب توجه مشتری ها و بالا رفتن فروش. این روش باعث می شود اجناس بیشتر به چشم مشتری ها بیایند و فروش آنها بالا رود.

۶– این روش چاپ باعث بالا رفتن مقاومت ظروف می شود.

۷– در واقع چاپ IML روشی برای بازاریابی هم می باشد. تبلیغات اجناس میتواند توسط این روش جزیی از ظروف شود.

۸– این نوع چاپ غیر قابل جدا شدن از ظروف IML است و ماندگاری بالایی دارد.

چاپ IML

برتری لیبل زنی IML نسبت به سایر روش های چاپ

ظاهر خاصی که محصول بعد از چاپ IML  به خود می گیرد، بهترین ویژگی این روش است که اصلاً قابل مقایسه با سایر روش ها نیست. چون همه مراحل تولید و تزریق پلاستیک و لیبل زنی با یک دستگاه قابل انجام است، دیگر نیاز به خرید دستگاههای دیگر نمی باشد و در واقع این روش بسیار مقرون به صرفه می باشد. از دیگر برتری های این روش کیفیت بالای تصاویر چاپ شده آن است و تقریباً شکلی واقعی به خود می گیرد. به خاطر دوام بالای تصویر و زیبایی آن بسته های خالی محصولات هم به شکل های دیگری مورد استفاده قرار می گیرند و زباله کمتری تولید می شود. شرکت آرین اطلاعات زیادی در مورد این نوع چاپ و انواع ربات ها در سایت خود قرار داده است. برای آشنایی بیشتر میتوانید به سایت آرین مراجعه کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x