کارکرد ربات دلتا به چه صورت است؟

ربات دلتا

فهرست مطالب

ربات دلتا در لیست جدیدترین محصولات صنعتی قرار گرفته است. این ربات برای کاربری هایی که نیاز به سرعت بالایی دارند گزینه خوبی محسوب می شود. این ربات نوعی ربات صنعتی موازی به شمار می آید. طراحی منحصر بفرد این ربات سبب شده تا مورد توجه بسیاری از مهندسان کل جهان قرار بگیرد.

مزایا ربات دلتا

یکی از مهمترین مزایای ربات دلتا مربوط به افزایش توان تولید است. در واقع به واسطه این ربات بسیاری از کارها به صورت اتوماتیک انجام می شوند و این رویکرد نرخ تولید را بیشتر می کند. در یک مقایسه ساده مشخص می شود که عملکرد ربات ها به نسبت کارگران دستی بیشتر است. ربات ها به طور کلی سریع تر از کارگران کار می کنند و سازگاری بیشتری با فضا دارند. از سوی دیگر این ربات می تواند سرعت یکسان و بدون وقفه ای در عملکرد داشته باشد. کیفیت کنترل از دیگر مزایای ربات های دلتا محسوب می شوند. ربات های دلتا بسیار دقیق طراحی شده اند به طوری که می توانند یک امر را بارها بدون هیچ مشکلی تکرار کنند. این عمل برای صنایع مربوط به مونتاژ قطعات بسیار ارزشمند خواهد بود. آرین ربات یک مجری قدرتمند در زمینه انواع ربات دلتا محسوب می شود.  

ربات دلتا

 معایب

طراحی مکانیکی ربات دلتا به صورتی است که شرایط جابجایی بارهای سنگین را ندارد. در واقع در این ربات مهمترین اصل سرعت است و مشخص است که دسترسی فدای سرعت می شود. دامنه حرکتی نیز برای این ربات ها محدود در نظر گرفته شده است. در واقع یک فضای کاری مخروطی شکل برای ربات طراحی شده است و زمانی که حرکت به سمت پایین باشد در نهایت سیستم حرکتی با مشکل روبرو می شود. به طور کلی این ربات برای کارهای سبک و کوچک مناسب خواهد بود.

هزینه

قیمتی که برای ساخت ربات دلتا در نظر گرفته شده است به نسبت سایر ربات های مشابه گرانتر است. این گرانی قیمت به دلیل سرعت بسیار بالاتر این ربات است. البته یک سری هزینه های اضافی نیز برای این ربات ها مدنظر است که شامل هزینه یکپارچه سازی، کاهش ریسک و نگهداری خواهد بود. گاه هزینه یکپارچه سازی به نسبت هزینه سخت افزار نیز بیشتر است. یک سری ملاحظات ایمنی نیز برای این ربات ها مدنظر است. به طور کلی این ربات ها شامل سنسورهای مخصوص هستند که در صورت خرابی با هزینه های زیادی همراه خواهند بود.

ربات دلتا

ربات دلتا چگونه کار میکند؟

ربات دلتا به شکل مثلثی وارونه طراحی شده است و در بخش بالای منطقه کاری اجرا می شود. منظور از منطقه کاری نوار نقاله است که محصولات را به سمت درست خط تولید هدایت می کنند. این ربات دارای ابزار گیره است که به اتصالات مکانیکی بلند و باریک وصل هستند. برای کارکرد این ربات نیاز به موتورهای اضافی تری خواهد بود. موتورها در بخش پایه ربات قرار گرفته هستند و این محصول در صنایع غذایی و نوشیدنی بهترین گزینه محسوب می شوند.

 کاربرد

 ربات دلتا به صورتی طراحی شده است که می توان از آن برای برداشتن یا قرار دادن یک شی استفاده کرد. این ربات برای مونتاژ کردن بسیاری از قطعات مورد استفاده قرار می گیرد. از سوی دیگر دارای تنظیمات خاصی است که سبب جداسازی قطعات نیز خواهد شد. از این محصول در صنایع بسته بندی نیز استفاده می شود. این ربات ها برای مرتب سازی در صنایع مختلف یک انتخاب کاملاً حرفه ای محسوب می شوند. بسیاری از تولیدکنندگان نیاز به اتوماسیون قدرتمندی دارند که بتوانند رقابت لازم را حفظ کنند. این ربات در صنعت داروسازی، خوردنی و آشامیدنی و همینطور لوازم آرایشی نیز مورد استفاده قرار گرفته است. جدیدترین کاربرد ربات دلتا مربوط به صنایع پزشکی است.  ربات IML در مجموعه آرین ربات با بهترین مکانیزم ساخته می شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x