اولین طراح روبات های IML (روبات های لیبل گذار در قالب) در ایران

طراح روبات

فهرست مطالب

فرامرز صالحی طراح مدارهای الکترونیکی آنالوگ  و دیجیتال و سازنده تجهیزات الکترونیکی او نخستین کسی بود که  روبات IML  (روبات لیبل گذار در قالب ) را در ایران طراحی کرد و توانست به تولید انبوه برساند. وی در 10 دیماه سال 1345 در تهران متولد شد و از سال 1364 تا الان به فعالیت های خود را در زمینه های مکاترونیک، الکترونیک و اتوماسیون صنعتی ادامه داده است.

زندگی نامه فرامرز صالحی

فرامرز صالحی در یک خانواده متوسط در تهران بدنیا آمد و از همان کودکی در کنار پدر که تکنسین فنی نیروگاه برق آلستوم بود به کارهای فنی علاقه مند شد. از دوران جوانی در دوران تعطیلات تابستانی ، در نیروگاه بعنوان کارگر ساده فصلی کار می کرد تا حضور در محیط صنعت را تجربه کند. تحصیلات متوسطه را در رشته الکترونیک در هنرستان ادامه داد و در همان دوران در مسابقات الکترونیک استانی مقام دوم را کسب کرد و سپس در همان رشته در دانشگاه ادامه تحصیل داد.

به دلیل فضای جنگ و وجود جانبازان جنگ هشت سال دفاع مقدس ، ایده ای در جهت بهبود شرایط زندگی جانبازان قطع نخاعی به ذهنش خطور کرد.او اولین دستگاه کنترل محیط جانباز رو طراحی کرد با اینکه بدون پول ، تولید امکانپذیر نبود. از طریق دوستان توانست وقتی برای دیدار با رییس بنیاد شهید بگیرد و در نهایت توانست تعداد 60 دستگاه را با کمک بنیاد تولید نماید.

لذت انجام این کار که آمیخته با روحیه ملی گرایی بود ، او را مصمم کرد تا بطور حرفه ای در صنعت الکترونیک ایران فعالیت خود را ادامه دهد و در طول سالهای 1364 تا اکنون پروژه های زیادی در زمینه اتوماسیون صنایع لاستیک سازی، غذایی، پتروشیمی، بسته بندی، آموزشی و دانشگاهی انجام داد که هم اکنون در شرکت تراشه پژوهان آریان با مدیریت کامران حاتم خانی که با نام آرین روبوت شناخته می شود به عنوان های مدیر فنی ارشد و رئیس هیئت مدیره مشغول به کار بوده و توانسته برای این شرکت افتخارات زیادی را بیافریند و دستگاه هایی با قابلیت های بالا تولید نماید.

بخشی از کارهای او :

ساخت و راه اندازی آزمایشگاه تلویزیون هنرستان رسالتسال 1364
ساخت و تولید کنترل محیط جانبازسال 1364
ساخت و تولید دستگاه شارژر باطری بیسیم برای ژاندارمریسال 1368
ساخت دستگاه ترانس پیچ CNCسال 1368
ساخت دستگاه سیم بری و لخت کن CNCسال 1368
ساخت گروهی دستگاه جهت یاب رادیویی RDF و کسب جایزه دوم جشنواره خوارزمیسال 1375
ساخت دستگاه اودیومتر (دانشگاه علوم پزشکی)سال 1376
ساخت دستگاه تیمپانومتر (دانشگاه علوم پزشکی)سال 1376
ساخت و تولید استاتیک ژنراتور DC – Kv  20سال 1390
ساخت و تولید سنسور دیجیتالی فشار بادسال 1395
ساخت و تولید سنسور دیجیتالی وکیومسال 1395
ساخت و تولید انواع روبات IML  و قطعه بردارسال 1395

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x