نقش ربات دستگاه تزریق پلاستیک در صنعت امروز و گذشته

دستگاه تزریق پلاستیک

فهرست مطالب

ربات دستگاه پلاستیک در ایران

امروزه استفاده از ربات های صنعتی در تولید کردن قطعه های پلاستیکی با تزریق بسیار متداول و رایج شده است. از دستگاه تزریق پلاستیک برای برداشتن و گذاشتن قطعه در داخل قالب استفاده می کنند. این ربات ها باعث پیشرفت در سرعت و دقت تولید صنایع مختلف مخصوصا در حوزه پلاستیک شده اند. تزریق پلاستیک برای ساختن محصولات پلیمری به کار می رود، در تزریق پلاستیک تعداد زیادی از محصولات با شکل یکسان به صورت تکراری تولید خواهند شد. همین فرایند تکراری باعث کارایی بهتر ربات های تزریق پلاستیک می شود. ربات تزریق پلاستیک انواع مختلفی دارد، که در ادامه بیان خواهیم کرد.

دستگاه تزریق پلاستیک

انواع دستگاه تزریق پلاستیک

در انجام فعالیت تزریق پلاستیک ربات های زیادی درگیر می شوند، دو نوع ربات تزریق پلاستیک را در پایین معرفی کرده ایم.

ربات IML:

ربات IML در لیبل گذاری مورد استفاده قرار می گیرد.  این نوع ربات تزریق پلاستیک در لیبل گذاری کردن داخل قالب، لیبل زدن و قطعه برداری کردن به کار گرفته می شود. با استفاده از این ربات سرعت قرار گرفتن لیبل درون قالب و خارج کردن قطعه از قالب و… افزایش پیدا می کند.  با وجود ربات IML تعداد نیروی انسانی مورد نیاز در کارگاه کاهش پیدا می کند و علاوه بر آن سرعت کار بالا رفته و در هزینه و زمان صرفه جویی می شود. یک مزیت این ربات کار کردن راحت با آن می باشد و نیاز به مهارت زیادی ندارد. همچنین لیبل هایی که توسط این دستگاه زده می شوند، هرگز از قالب جدا نمی شوند و این دوام بالای دستگاه را می رساند. 

دستگاه تزریق پلاستیک

ربات Side Entry ( قطعه بردار):

از بهترین کاربردهای دستگاه تزریق پلاستیک برداشتن محصول تولید شده از قالب و جای گذاری آن در مقصد نهایی است. ربات قطعه برداری از ربات هایی است که بهترین کارایی را در این زمینه دارد. به خاطر حساسیت بالای جابجایی قطعات و جای گذاری کردن آنها و همچنین تکراری بودن این کار، از ربات ها استفاده می کنند. استفاده از ربات ها باعث بالا رفتن دقت و سرعت تولید می شود. جهت قرار دادن پین ها، تیغه ها و… در قالب از این نوع ربات تزریق پلاستیک استفاده می شود.

دستگاه تزریق پلاستیک

کاربرد های دستگاه تزریق پلاستیک

از دستگاه تزریق پلاستیک در قالب گیری استفاده می کنند. همچنین قابلیت برچسب زدن روی قالب هم در این ربات ها فعال می باشد. این ربات ها می توانند مواد زاید دور قالب را جدا کرده و آنها را وارد مرحله بازیافت کنند. مهمترین و اساسی ترین کاربرد ربات تزریق پلاستیک برداشتن، جابجا کردن و جای گذاری کردن قطعه های تولیدی است. از ربات قطعه برداری در محصولات شکننده مثل لوازم خانگی، پزشکی و قطعات خودرو بیشتر استفاده می شود.

با کمک دستگاه تزریق پلاستیک لیبل، مواد مذاب و ظرف پلاستیکی با هم به صورت یکپارچه در می آیند، این یکپارچگی به صورتی است که تحت هیچ شرایطی نمی توان لیبل را از بدنه ظرف خارج کرد. لیبل ‌IML روی سطح ظرف قرار نمی گیرد بلکه قسمتی از دیواره ظرف می شود. برای آشنایی بهتر با این ربات ها می توانید به سایت شرکت آرین مراجعه کرده و با کارشناسان آنها مشورت نمایید.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x