ویژگی ها و کاربردهای دو ربات IML و قطعه بردار

IML

فهرست مطالب

مشخصات و کاربردهای ربات IML:

برچسب زنی یکی از مهم ترین مراحل تولید هر محصول است. شناسنامه و اطلاعات لازم برای خریدار همگی با نصب یک برچسب شکیل و دقیق میسر خواهد بود. برچسب هایی که در گذشته بر روی ظروف و بسته بندی محصولات نصب می شد، کیفیت و ماندگاری زیادی نداشتند اما امروزه با روی کار آمدن ربات های پیشرفته این کار با کم ترین صرف زمان و هزینه و بالاترین کیفیت صورت می گیرد. با ساخت ربات IML فصل جدیدی در بخش برچسب زنی ظروف باز شده است. این ربات برچسب زن قادر هستند در سریع ترین زمان ممکن، بر روی ظروف محصولات تولید شده شما، برچسب گذاری کنند. این برچسب ها کاملا بر روی بسته بندی ظروف ثابت و فیکس خواهند بود.

ربات قطعه بردار چیست و چه کاربردی دارد؟

به جز ربات های برچسب زن یا ربات IML، ربات های دیگری در بحث تولید، مورد نیاز هستند. استفاده از این ربات ها می توانند در زمان و هزینه های تولید صنایع، صرفه جویی چشم گیری به عمل آورند. یکی دیگر از ربات های مهم در این زمینه، ربات قطعه بردار است. این ربات ها در صنایع مختلف تولیدی نظیر تولید انواع پلاستیک ها، پزشکی، خودروسازی، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی و… کاربرد گسترده ای دارند. یکی از مزایای مهم ربات قطعه بردار انجام همزمان چند کار با هم است.

در واقع هر کدام از این کارها نیاز به یک نیروی انسانی مجزا دارند. اما با استفاده از این ربات ها دیگر صنایع نیازی به این نیروی انسانی اضافی نخواهند داشت و در عین حال سرعت و دقت انجام کارها تا چندین برابر افزایش خواهد یافت و در نهایت راندمان تولید نیز چند برابر خواهد شد. نسل جدید ربات قطعه بردار دارای ویژگی جدیدی هستند و می تواند همزمان کار برچسب گذاری یا  IML قطعات و محصولات را نیز انجام دهد. این نوع از ربات ها از 1 تا 6 محور دارند. انواع ربات قطعه بردار به شرح زیر است:

1- ربات به همراه یک محور سوزنی

2- ربات 1، 3 و 5 محور

3- ربات 6 محور

4- ربات برچسب زن

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x